Что нового Оглавление Поиск Закладки Словарь Вход EN / RU
Адрес: Три корзины (основные тексты) >> Корзина наставлений (Сутта Питака) >> Собрание наставлений средней длины (Маджджхима Никая) >> МН 148 Наставление "шесть шестёрок"
номера страниц: никакие PTS VRI Thai Myanmar | примечания: вкл. выкл. | вид для печати: открыть
<< Назад МН 148 Наставление "шесть шестёрок" Далее >>
Закладка

"'Cakkhuviññāṇaṃ attā'ti yo vadeyya taṃ na upapajjati. Cakkhuviññāṇassa uppādopi vayopi paññāyati. Yassa kho pana uppādopi vayopi paññāyati, 'attā me uppajjati ca veti cā'ti iccassa evamāgataṃ hoti. Tasmā taṃ na upapajjati – 'cakkhuviññāṇaṃ attā'ti yo vadeyya. Iti cakkhu anattā, rūpā anattā, cakkhuviññāṇaṃ anattā.

пали Пали - CST formatted english - Thanissaro bhikkhu русский - Д. Ивахненко, правки khantibalo Комментарии
"'Cakkhuviññāṇaṃ attā'ti yo vadeyya taṃ na upapajjati. 'Cakkhu'viññāṇaṃ attā'ti yo vadeyya taṃ na upapajjati. If anyone were to say, 'Consciousness at the eye is the self,' that wouldn't be tenable... Если кто-то говорит: "Сознание зрения является мной", это не состоятельно.
Cakkhuviññāṇassa uppādopi vayopi paññāyati. Cakkhu'viññāṇassa uppādopi vayopi paññāyati. Можно распознать возникновение и исчезновение сознания зрения.
Yassa kho pana uppādopi vayopi paññāyati, 'attā me uppajjati ca veti cā'ti iccassa evamāgataṃ hoti. Yassa kho pana uppādopi vayopi paññāyati, 'attā me uppajjati ca veti cā'ti iccassa evam'āgataṃ hoti. Поскольку можно распознать возникновение и исчезновение [сознания зрения], то у него получается, что: "Являющееся мной возникает и исчезает".
Tasmā taṃ na upapajjati – 'cakkhuviññāṇaṃ attā'ti yo vadeyya. Tasmā taṃ na upapajjati – 'cakkhu'viññāṇaṃ attā'ti yo vadeyya. Поэтому, если кто-то говорит: "Сознание зрения является мной", это не состоятельно.
Iti cakkhu anattā, rūpā anattā, cakkhuviññāṇaṃ anattā. Iti cakkhu anattā, rūpā anattā, cakkhu'viññāṇaṃ anattā. Thus the eye is not-self, forms are not-self, consciousness at the eye is not-self. Таким образом, зрение не является мной, образное не является мной, сознание зрения не является мной.